ELMARAD - POLINA OSZETYINSZKAJA ZONGORAESTJE (Oroszország)

Mikor:
2022. március 9., 19:00
Hol:
Till Ottó-terem
ELMARAD  -   POLINA OSZETYINSZKAJA ZONGORAESTJE (Oroszország)



 A hangverseny technikai okból elmarad

Barokk zene művészfilmekben

J. S. Bach: 

Olasz koncert (F-dúr), BWV 971
(A tehetséges Mr. Ripley – 1999; rendező: Anthony Minghella)

f-moll korálelőjáték az Orgelbüchlein sorozatból - „Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ”, BWV 639
(Solaris - 1972; rendező: Andrej Tarkovszkij)

e-moll toccata, BWV 914
(Ujjak - 1978; rendező: James Toback)

Esz-dúr szonáta, BWV 1031  - II. Siciliano
(Hullámtörtés - 1996; rendező: Lars von Trier)

c-moll passacaglia és fúga, BWV 582
(A Keresztapa - 1972; rendező: Francis Ford Coppola)

***

Hӓndel: 

d-moll szvit, HWV 437 (II. kötet, No. 4)
 - III. Sarabande
(Barry Lyndon - 1975; rendező: Stanley Kubrick)

G-dúr chaconne, HWV 435 (II. kötet, No. 2)
(Őszi szonáta - 1978; rendező: Ingmar Bergman)

Purcell: Ground (c-moll) ZD 221
(A rajzoló szerződése - 1982; rendező: Peter Greenaway)

Rameau: Három tétel az e-moll csembalószvitből, RCT II
5. Le rappel des oiseaux
(4 nap Franciaországban – 2016; rendező: Jerome Reybaud)
9. Tambourin
(A szobalány - 2016; rendező: Park Chan-Wook)
10. La villageoise

Hat tétel a d-moll csembalószvitből, RCT III
1. Les tendres plaintes
2. Les Niais de Sologne
3. Les Soupirs
4. La Joyeuse
6. L'Entretien des Muses
8. Les Cyclopes
(Casanova - 2015; rendező: Jean-Paul Genet)

A klasszikus zene felhasználása a modern filmekben vita tárgya. Sok rendező és zeneszerző tiltott módszernek tekinti alkalmazását, amely leginkább egy géniusz mögötti elrejtőzésre ad lehetőséget.
Alfred Schnittke szerint „...a zene, amely végigvonul a képek sokaságán, elsősorban a kezdeményezőkészség hiányáról tanúskodik. A klasszikus alkotásokat arra használják, hogy asszociációk sorát kölcsönözzék a zenéből.”
Ám olyan rendezők, mint Stanley Kubrick, Ingmar Bergman, Andrej Tarkovszkij, Francis Ford Coppola, Lars von Trier, bizonyítják, hogy a komolyzene kulturális metaforává válhat egy film kontextusában, egyben a dramaturgia legfontosabb eszközévé, amely a szükséges asszociációkat váltja ki és ezzel meghatározza a film koncepcióját.”

 

Belépőjegy egységesen: 4000 Ft

 



Az oldal működéséhez sütit használunk.