Németajkú zeneszerzők történetei
Műsor:
Telemann: Concerto Primo TWV 43:G1
Ruskó Rózsa – fuvola, Kerényi Réka – hegedű, Puskás Bernadett – cselló, Tegyei Zoltán – csembaló continuo
Mozart: Esz-dúr „Kegelstatt” trió
Háry Ágnes – brácsa, Szőke Márton – klarinét, Gincsai Bea – zongora
szünet
Beethoven: op.9 no.2 D-dúr vonóstrió 1-2. tétel, op. 9. No. 2.
Kovács Borbála – hegedű, Filip-Orbán Lilla – brácsa, Villányi Péter – csello,
Louis Spohr: Duo 2 hegedűre Op. 67
Rácz Gabriella – hegedű, Nagy Ferenc – hegedű
Műsorvezető: Simkó Katalin színművész
Ha az opera anyanyelve az olasz, a balett hazája Franciaország, akkor a kamarazenéről is túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a német kultúrában gyökerezik, német tradíciók formálták évszázadokon át. De vajon mi köti össze Telemann és a bécsi klasszikusok műveit egymással? Mozart valóban tekézés közben komponált, miközben első opuszaival Beethoven pályatársai árnyékából próbált kitörni? Miért használta keresztneve francia változatát Ludwig Spohr?
A Szent István Filharmonikusok idei első kamarazeni koncertjének középpontjában ezúttal a németajkú komponisták és remekműveik állnak.
Tartsanak velünk, hallgassunk együtt zenét!